Remont Generalny

| gdzie najlepiej dokonać remontu generalnego silnika 2.0 DTH dla Opla Vectry
| w Polsce? (jakość ma najwyższy priorerytet)

| A jeśli można wiedzieć to po jakim przebiegu padł?

No jeszcze wogóle nie padł (na razie ma 156 tys. i jedzie dalej) :-)

Narazie w czasie jazdy dzisiaj zapaliła się na krótko kontrolka układu
elektornicznego silnika  (po tym jak się odrazu zatrzymałem i poczekałem 1
minutę i pojechałem dalej nie zapaliła się ponownie (chociaż robiłem
wszystko - mocno jechałem - żeby sprowokować bydle... :-)  ))
Jak widzicie przewiduje też wariant najbardziej pesymistyczny ;-)



Jest niemal pewne ze komputer nie mogl wykryc powodow do remontu.
Jedz szybko [w niektorych kompach usterka kasuje sie po np po 10
wlaczeniach silnika] do ASO - niech odczytaja kod bledu, bedziesz
wiedzial co. Albo sprawdz olej i poczekaj az sie zacznie czesciej
zapalac.

(Tak pytam z czystej ciekawości, bo mnie to pewnie za jakieś 100 - 150
tysięcy będzie czekać)



Wtedy sie zastanowisz czy warto :-)

J.


     

  Jak zinterpretowac twen kod usterki
Witam!
Od kilku dni podczas jazdy samochodem (Opel Vectra 1,6i 92r., silnik C16NZ)
zapala sie kontrolka awarii silnika. Bedac ciekaw co jest przyczyna
wprowadzilem komputer w tryb serwisowy. Kod bledu, jaki wyszedl to 45, co wg
tabeli oznacza: "Sonda lambda - bogata mieszanka". Jak to interpretowac i co
z tym zrobic? :)
Dodam tylko, ze wszystko w samochodzie pracuje OK, jak zawsze.....poza
wskaznikiem temperatury, ktory non stop jest na najnizszym poziomie, nawet
po nagrzaniu silnika. I to w zasadzie druga sprawa, z ktora nie wiem co
zrobic.
Czy te dwie awarie moga miec ze soba jakis zwiazek? Bo z  moich obserwacji
wynika, ze wyskoczyly w jednym czasie (tzn. zapalajaca sie kontrolka awarii
silnika i temperatura na najnizszym poziomie).

dzieki z gory za pomoc
pozdrawiam
beniu


  Technik od komputerow w Samochodach marki Opel
Mialem to samo w Vectrze. Identyczne objawy. Uszkodzenie czujnika predkosci
walu. 300 PLN za czujnik. 100 za diagnoze. 100 za reset kodu usterki. 100 za
robocizne.

Powodzenia

Michalkos







| Zapala mi sie zolta lampka z symbolem silnika.Nie zawsze.
| Przewaznie gdy silnik rozgrzeje sie do 90 st.C .

Witam!!!
Moze trudno szukac analogii do Hondy civic
ale owa lampka to komunikat z komputera ze co sie dzieje nie tak w
ukladzie
elektrycznym samochodu. Z twojego opisu wynika, ze albo zbyt wzrasta
temperatura plynu chlodzacego lub masz uszkodzony czujnik temp.W moim
civic'u dzialo sie podobnie z tym ze mi znikal predkosciomirz i w tym
momencie zpalala sie owa lampka.W serwisie podlaczono jakies badziajstwo
ktore wskazalo kod uszkodzenia a majster z madrej ksiazki wyczytal ze to
przerwa lub zwarcie na czujniku predkosciomierza jak sie pozniej okazalo
to
byl zly styk na kostce w czujniku.
Pozdrawiam.
MM




  vectra i zapalanie.

Witam
posiadam vectre 1,6 rocznik 90.
zanim podam czym sie objawia moj problem powiem tylko:
wymienilem kopulke ,palec, wszystkie przewody nawet dalem sie palantowi
mechanikowi namowic na wymiane czujnika Halla ktory kosztowal mnie 200 zl
i teraz.(zadnej poprawy)



Kilka dni temu pisalem o tym, ze mam identyczny problem.
Ja wymienilem caly aparat zaplonowy, cewke WN, kostke w stacyjce i nadal to
samo.
Co mnie bawi to caly ten smieszny komputer Vectry, ktory przy odpowiednim
zmostkowaniu wysyla kody usterek. I oczywiscie zadnych kodow nie wysyla w
moim przypadku, bo przeciez wszystko jest OK ;)

beniu


     

  check engine w vectrze b
Miałem coś podobnego w swojej Vectrze.
Sprawdzałeś kod usterki, jesli sie swieci to napewno bład został zapisany.
Gdzie tankujesz?
Zmieniłem stację ... problem zniknął :))))
Michał

Ostatnio kilka razy zdarzylo mi sie, ze podczas jazdy zapalila sie
kontrolka
z symbolem silnika. Po zgaszeniu i ponownym uruchowmieniu silnika gasla.
Czy
to moze oznaczac, ze z silnikiem jest cos nie tak ?? A moze mam to
zignorowac??
Samochod to opel vectra b 96r. z silnikiem 1,6 16V.



  check engine w vectrze b
Miałem coś podobnego w swojej Vectrze.
Sprawdzałeś kod usterki, jesli sie swieci to napewno bład został zapisany.



Swieci sie w sposob ciagly, zapala sie zazwyczaj w chwile po zapaleniu
silnika, po ponownym uruchomieniu gasnie. W instrukcji od samochodu nie
znalazlem zadnych opisow kodow usterki ;(

Gdzie tankujesz?
Zmieniłem stację ... problem zniknął :))))



Ostatnio tankowalem na jakiejs stacji typu "no name". Problem ten pojawil mi
sie po raz pierwszy kilka dni temu i wtedy bylo w baku z piec litrow
paliwa - moze to ma cos z tym wspolnego...


  Wtrysk Vextra 1.6
Witam

mam nastepujacy problem
auto : vectra 1.6i ,wtrysk jednopunktowy,rok '91
od czasu do czasu (1-2 razy na miesiac) zapala sie kontrolka bledu ukladu
wtryskowego po odpaleniu silnika , informatyczna metoda wylaczenie i
wlaczenie jeszcze raz powoduje znikniecie objawu



Nie kasuj tylko odczytaj kod usterki, jak? - zobacz na
www.astra.supermedia.pl -"Wykryj to sam!", a wczesniej zajrzyj do
"Silniki" aby okreslic typ ukladu wtryskowego - pewnie masz silnik C16NZ
(nastepca C16LZ - ale tego tam nie znajdziesz, ale mozna zalozyc, ze uklad
wtryskowy jest taki sam jak w C16NZ, tj. Multec firmy Delco-Remy).

-
MaciejP


  vectra b - samodzielna diagnostyka ukladu wtryskowego
Witam

http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

Czy ktos bawil sie w diagnozowanie wtrysku w vectrze wedlog opisu ze stronki
poswieconej astrze?? Czy to dziala i czy jest bezpieczne dla jednostki
sterujacej??



polecam przejrzeć archiwum ww. grupy, a być może znajdziesz adresy gdzie dostępne jest oprogramowanie serwisowe (TIS), które zawiera pełną listę kodów usterek, a co ważniejsze opisy są bardziej szczegółowe


  Jest usterka, które nie ma w wykazie
Witam.
Vectra lekko ale denerwująco niedomaga. Jest to 2.0 / 8V / automat / gaz /
93r.
Dość często zdarzają się zakłócenia wolnych obrotów do zgaśnięcia włącznie
na benzynie i gazie.
To aktualna bolączka, kilka miesięcy wcześniej obroty pływały 800/1600 ale
ustąpiło, no może zostało
do 1000. Nie jestem obeznany jednak pozaglądałem trochę, natrafiłem na
usterkę o kodzie 77 a w wykazie nie ma takiego numeru. Może ktoś jest w
stanie dotrzeć do takiego kodu. Wtrysk na Motroniku M1.5
A poza tym spróbujmy pogdybać trochę, może się uda. Przecież to dotyczy
każdego silnika 8 zaworowego na wtrysku.

Pozdrawiam

Tosiek
Vectra 2.0 / 8V / 93r / automat / gaz.
Qrcze granatowa


  Jest usterka, które nie ma w wykazie

Witam.
Vectra lekko ale denerwująco niedomaga. Jest to 2.0 / 8V / automat / gaz /
93r.
Dość często zdarzają się zakłócenia wolnych obrotów do zgaśnięcia włącznie
na benzynie i gazie.
To aktualna bolączka, kilka miesięcy wcześniej obroty pływały 800/1600 ale
ustąpiło, no może zostało
do 1000. Nie jestem obeznany jednak pozaglądałem trochę, natrafiłem na
usterkę o kodzie 77 a w wykazie nie ma takiego numeru. Może ktoś jest w
stanie dotrzeć do takiego kodu. Wtrysk na Motroniku M1.5
A poza tym spróbujmy pogdybać trochę, może się uda. Przecież to dotyczy
każdego silnika 8 zaworowego na wtrysku.

Pozdrawiam

Tosiek
Vectra 2.0 / 8V / 93r / automat / gaz.
Qrcze granatowa

Witam



A jest zainstalowany emulator który imituje pracę wtrysku na gazie ??
Robert


  Zgaduj zgadula gdzie pierwszy pin w złączu ALDL
    Który to pierwszy pin w złączu ALDL w Vectrze, chcialbym odczytać kod
usterki ale nie bardzo wiem który pin jest pierwszy. Pi razy drzwi wyglada
złącze tak:

 _____________________________
[ |                                                 |  ]
  |                                                 |
  ------------------------------------------
                        |     |
                         ----

i teraz po której stronie pierwszy pin ?


  Zgaduj zgadula gdzie pierwszy pin w złączu ALDL
dodam że Vectra B 1.8 16V Simtec 70 złącze 16PIN

    Który to pierwszy pin w złączu ALDL w Vectrze, chcialbym odczytać kod
usterki ale nie bardzo wiem który pin jest pierwszy. Pi razy drzwi wyglada
złącze tak:

 _____________________________
[ |                                                 |  ]
  |                                                 |
  ------------------------------------------
                        |     |
                         ----

i teraz po której stronie pierwszy pin ?




  Zgaduj zgadula gdzie pierwszy pin w złączu ALDL
Hej

    Który to pierwszy pin w złączu ALDL w Vectrze, chcialbym odczytać kod
usterki ale nie bardzo wiem który pin jest pierwszy. Pi razy drzwi wyglada
złącze tak:



..wiesz glowy to nie dam... ale imo w tym modelu nie ma opcji samodzielnego
odczytania usterek... przynajmniej w programie ktory mam nie podaja dla tego
sterownika  jak to zrobic...dla starszych to i owszem...dla nowych nie :(

pozdrawiam Blyskacz


  Co to może być??? Bo mnie drażni już
Samochód
Opel Vectra Kombi 2.2 Y22DTR
rok 2001

W czasie jazdy na 5 biegu przy 2000 obr/min zapala sie kontrolka komputera
pojechałem do ASO Opel stwierdzili
kod błędu USTERKA MECHANICZNA UKŁADU PALIWOWEGO
skasowali błłędy cos pomajstrowali i 2 dni było OK
teraz znowu i nie wiedzą co może być
komp sie zapala na jakies 1-2 minuty potem sam gasnie i samochód dostaje
kopa i wchodzi bez problemu na wyższe obroty
jak dłuzej jade na 5 biegu i obroty 2 tys to komp sie włącza na chwile i
tryb awarynjy po 1-2 minutach gaśnie i wszystko OK

Macie jakieś skugestje bo byłem juz w 3 ASO Opel i w żadnym nie wiedzą co
może być
każą wymienić mi pompe paliwa za 5 tys zł i mówią "MOŻE BĘDZIE OK" troche
szkoda kasy na "MOŻE"


  Co to może być??? Bo mnie drażni już

Samochód
Opel Vectra Kombi 2.2 Y22DTR
rok 2001

W czasie jazdy na 5 biegu przy 2000 obr/min zapala sie kontrolka komputera
pojechałem do ASO Opel stwierdzili
kod błędu USTERKA MECHANICZNA UKŁADU PALIWOWEGO
skasowali błłędy cos pomajstrowali i 2 dni było OK
teraz znowu i nie wiedzą co może być
komp sie zapala na jakies 1-2 minuty potem sam gasnie i samochód dostaje
kopa i wchodzi bez problemu na wyższe obroty
jak dłuzej jade na 5 biegu i obroty 2 tys to komp sie włącza na chwile i
tryb awarynjy po 1-2 minutach gaśnie i wszystko OK

Macie jakieś skugestje bo byłem juz w 3 ASO Opel i w żadnym nie wiedzą co
może być
każą wymienić mi pompe paliwa za 5 tys zł i mówią "MOŻE BĘDZIE OK" troche
szkoda kasy na "MOŻE"



forum.vectraclub.pl moze tam uda Ci sie uzyskac odpowiedz

avik


  Opel Astra - Problem

Silnik to 1,4 benzyna. Nie sadze zeby ECOTEC, cokolwiek to jest :/
Nie wiem tez co to EGR :(
Ale chetnie sie dowiem co to i gdzie tego szukac



Jak 1.4 i z 97roku to raczej to jest Ecotec :)
Najlepiej to zczytac bledy z komputera. Nie wiem jak to jest w Astrze ale
pewnie niewiele inaczej jak w Vectrze. A na ten temat mozesz poczytac na
http://www.vectraklub.pl w dziale porady dla Vectra B. jest tam sposob
wywolywania kodow usterek i objasnienie jak to zrobic. Nt EGR i krokowca tez
tam mozesz przeczytac. Ew mozesz zapytac na nayszm forum :
http://forum.vectraklub.pl moze ktos cos pomoze :) A EGR to jest zawor
recylkulacji spalin czy cos takiego....

Pozdrawiam
_
Krzysiek
Opel Vectra B X20XEV
http://www.vectraklub.pl


  Dziwna kontrolka
| W Oplu Vectrze B zaswieca mi sie co jakis czas pomaranczowa kontrolka
z
| ksztaltu nie umiem opisac. Po srodku jest narysowana blyskawica. Co to



za

kontrolka sygnalizuje wszelkie nieprawidlowosci w ukladzie
elektrycznym/elektronicznym/wtryskowym/paliwowym etc.
Rownie dobrze moze byc to uszkodzenie wtrysku, czujnika temperatury, pompy
paliwa czy sondy lambda.
I krok - diagnostyka ( moze najpierw wizualna - czy np. nie odpadl kabelek z
czujnika cisnienia, itp.).Ewentualnie komputer (zwykle pierunsko droga
zabawa), albo diagnostyka we wlasnym zakresie.Poszukaj sposobu podpiecia sie
pod zlacze oraz kody bledow do auta - w sieci jest tego opor ;)
II krok - wymiana/naprawa uszkodzonego elementu/ow

powodzenia w szukaniu usterki,
Ari


  opel vectra c 2.0 dti 2003 rok
Hi!

Witam,
mam takie pytanie. Mam zamiar kupic samochod Opel Vectra C 2.0 dti z 2003
roku. Po uruchomieniu sie silnika pali sie przez ok 10s kontrolka 'usterka
elektroniki silnika' po czym gasnie i juz sie nie zaswieca. Jest tak przy
kazdym uruchomieniu silnika. Czy to normalne zachowanie, czy moze cos jest
uszkodzone ?
(ta kontrolka to taki samochod, a na nim klucz)

Bede wdzieczny za pilna odpowiedz (samochod kupujemy jutro).



Zdecydowanie odczytaj kod bledu. Ja mialem podobnie w Vectrze '98
(X20DTH), ale gaslo po przegazowaniu - na komputerze okazalo
sie "blad ukladu swiec zarowych", a przyczyna byla prozaiczna:
spadl jeden z kabelkow zasilajacych swiece zarowe, po zalozeniu
blad zniknal.

Krzysiek


  Opel Omega B check engine problem :((

taki oto ciąg znaków:

Wygrzebałem na tym forum jak odczytać kody błędu i zrobiłem to:
0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A"
Poszedł czujnik, czy wał?



Prawdopodobnie poleciał czujnik, ale sprawdź też, czy wtyczka jest dobrze
podłączona, itp. Awarie tego czujnika, a często przy okazji czujnika
wałków rozrządu to dość częsta usterka w silnikach X20XEV. Na allegro
kupisz taki za ok. 85zł (siemens bez nalepki GM) lub ok. 150zł (z nalepką
GM), np. od Stachowiaka (nick Rafaellin). W oplu ponoć nawet 300zł.

ok! Raz, drugi, trzeci. A teraz znowu to samo, chetła i trzesie i świeci
i chetła i trzesie i swieci :((



Mam ten sam silnik w vectrze, mam czasem problemy z tym czujnikiem -
czasem odpala od kopa, czasem muszę trochę "pomóc" gazem, zakręci dwa,
trzy razy i jest ok. Nie doskwiera mi to bardzo, ale jak się zacznie
częściej zdarzać, to zmienię czujnik.
Pozdrawiam,


  Vectra B, złącze diagnostyczne i problem z czujnikami
Przedmiot pytania: Vectra B '99 silnik 2.0 16V- symbol X20XEV

Wtrysk wielopunktowy Simtec i teraz pytanie:
czy złącze diagnostyczne znajdujące się pod ręcznym trzyma się standardu w
którym spięcie PIN'u 5 i 6 wprowadza komp. w tryb wykazu usterek?
Czy mozliwe jest zbadanie paramterow pracy czujników za pomocą interface
OBD-I? (wg schematu podłączenia 3-przewodowego: masa, + ,sygnał)
Gdzie znajdę opis wyprowadzeń tego złącza 16-pin?
Szukam także szczegółowego opisu kodów usterek do tego auta. W sieci
znajdują się wszędzie opisy Motoronica i DElco, nidzie nie trafiłem na
Simtec.
Chodzi w szczególności o wykazanie który z czujników:
-prędkości wałka rozrządu
 czy
-położenia wału
jest uszkodzony.
Objawem jest gaśnięcie auta i szarpanie podczas jazdy.
Szukam także sklepu z częściami do Opla gdzie nabęde te czujniki, ASO
odpada, mają chore ceny.


  Vectra B, złącze diagnostyczne i problem z czujnikami




Przedmiot pytania: Vectra B '99 silnik 2.0 16V- symbol X20XEV

Wtrysk wielopunktowy Simtec i teraz pytanie:
czy złącze diagnostyczne znajdujące się pod ręcznym trzyma się standardu w
którym spięcie PIN'u 5 i 6 wprowadza komp. w tryb wykazu usterek?
Czy mozliwe jest zbadanie paramterow pracy czujników za pomocą interface
OBD-I? (wg schematu podłączenia 3-przewodowego: masa, + ,sygnał)
Gdzie znajdę opis wyprowadzeń tego złącza 16-pin?
Szukam także szczegółowego opisu kodów usterek do tego auta. W sieci
znajdują się wszędzie opisy Motoronica i DElco, nidzie nie trafiłem na
Simtec.
Chodzi w szczególności o wykazanie który z czujników:
-prędkości wałka rozrządu
 czy
-położenia wału
jest uszkodzony.
Objawem jest gaśnięcie auta i szarpanie podczas jazdy.
Szukam także sklepu z częściami do Opla gdzie nabęde te czujniki, ASO
odpada, mają chore ceny.



może to coś Ci pomoże http://vectra-unlimited.pl/www/aldl_b.html
a poza tym przeszukaj archiwum:
www.forum.vectra-unlimited.pl - nie jesteś pierwszy :)

pozdrawiam
pepin
www.vectra-unlimited.pl


  Kody błędów w Astrze 2
tak-gdzies widziałem opis, pamietam ze oprócz innych operacji trzeba tez miec wcisniety pedał hamulca... widziałem to gdzies na forum autokacik.pl

juz znalazłem, cytuję:

"Siędząc w samochodzie wciskamy pedał gazu i hamulca do oporu przekręcamy kluczyk w pozycję II nie zapalając samochodu i liczymy błyśnięcia kontrolki samochodu z kluczem, format 0000 - 10 błyśnięć to 0. W nowszych astrach lub vectrach kod powinien pojawić się na wyświetlaczu. Testowane na Z16SE...
Ja zrobiłem to w Astrze G z silnikiem Z16XE, w której nie było zapisanych usterek - ikoina z kluczykiem mrugała cały czas... Chyba muszę coś tam odłaczyć, aby wywołaś bład i sprawdzić blink codes..."

koniec cytatu

  2.0 TDI 98r i cos z mocą
Silniczek Vectry jak w temacie.
Sytuacja ma sie tak że autko ładnie pomyka ale od czasu do czasu
zapala sie charakterystyczna pomaranczowa kontrolka i wtedy auto traci
moc conajmniej o polowe, staje sie mulem. Zgaduje ze wyłącza sie
wtedy turbina. Ma to miejsce zupelnie w losowych odstepach czasu.
Czasem jezdzi sie bez tej zapalonej kontrolki dwa, trzy dni a czasem
włącza sie ona kilknascie razy dziennie. Czy to moze byc uszkodzony
czujnik podcisnienia turbiny (slyszalem ze to czesta awaria w tym
silniku) czy raczej turbina pada? Da sie w vectrze B podobnie jak w
starych astrach sczytać kod z komuputera zwykla zworka i liczeniem
mrugniec tej pomaranczowej kontrolki?
Czujnik to stosunkowo nieduzy koszt - uzywane mozna kupic na allegro
za 80zl, ale chcialbym wiedziec czy ma to szanse zadzialac.
Po szybkim przegladnieciu forum ludzie piszą też o podobnych objawach ze to moze byc przeplywomierz. Jest to prawdopodobne?
Pojechalbym na komputer ale juz tyle razy pokazywal mi inna usterke niz byla (w innych autach) albo nie pokazywal nic że szkoda mi na to kasy.

  Rozszyfrowanie kodu usterek w VECTRA B
Mam problem z rozszyfrowaniem kodu usterki w gnieździe diagnostycznym Vectry B. Po zmostkowaniu odpowiednich styków (zgodnie z instrukcją) kontrolka "check" zaczęła migać i wymigała mi następujący kod: 1 mrugnięcie, przerwa, 4 mrugnięcia, przerwa,10 mrugnięć, przerwa, pięć mrugnięć i dalej powtarzała ten sam cykl. Dla mnie jest to kod 14105, ale niestety po wejściu do tabeli błędów nie znalazłem takiego kodu. Czy ja źle interpretuję mrugnięcia czy może powinienem jakoś inaczej zestwić je w kod? Proszę o pomoc kogoś kto mógłby mi odczytać ten kod.

  Kody błędów Vectra B
Witam, mam problem z rozszyfrowaniem kodu usterki w gnieździe diagnostycznym Vectry B. Po zmostkowaniu odpowiednich styków (zgodnie z instrukcją) kontrolka "check" zaczęła migać i wymigała mi następujący kod: 10 mrugnięć, przerwa, 3 mrugnięcia, przerwa, 3 mrugnięcia, przerwa, 5 mrugnięć, a następnie 10 mrugnięć, przerwa, 3 mrugnięcia, przerwa, 4 mrugnięcia, przerwa, 10 mrugnieć. I tak w kółko. Czy z tego mam wnioskować ze mam 2 usterki? Proszę o pomoc kogoś kto mógłby mi odczytać ten kod. Z góry dziękuję.

  problem z zapalaniem vectry A
Witam ponownie na forum. Chciałem opisać co zrobiłem wreszcie aby uruchomić moja vectrę. Wspomne jeszcze iż po wypryskaniu wszystkich styków WD-40 samochód mi zapalił i znów pojeździłem nim 3 dni i stanął mi na skrzyżowaniu. Znalazłem wtyczkię diagnostyczną jak polecił mi Grzecho za pomocą spinacza odczytałem kod - 42, który mówi że brak jest impulsu z aparatu zapłonowego ( jak polecił mi loozack ) rozebrałem cały aparat zapłonowy okazało się że jeden z przewodów biebnący od modułu miał pokruszoną izolację i stykał się z masą co w rezultacie nie dawało impulsu i nie włączała sie pompa paliwa. Odizolowałem przewody pojazd zapalił ale po którymś razie 10-12 samochód znów nie zapalił. Elektryk ( znajomy ) polecił mi jeszcze jeden zabieg to jest wymianę czujnika Hala - który mógł też powodować taki stan. Po zmianie czujnika hala i odizolowaniu przewodów biegnących od modułu pojazd zapalił, na wolnych obrotach chodzi jak zegareczek. Po za tym zgasła mi kontrolka - check. Jestem zadowolony, dziękuję za rady myślę że dzięki wam zaoszczędziłem trochę kasy za naprawę w warsztacie lub serwisie. Przerabiałem też temat uszkodzonego przekaźnika pompy paliwa a także myślałem juz o wymianie samej pompy do czasu aż odczytałem kod usterki - uważam iż nie należy szukać niewiadomo gdzie zacząć od ustalenia błędu dopiero potem wymieniać to co sie popsuło. Jeszcze raz dzięki za rady.

  Odlaczylam akumulator na 3 dni. Teraz PROBLEM [Vectra A]
Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że Vectra A nie miala takiego komputera co po zmianie akumulatora trzebaby było programować. Aczkolwiek mogę się mylić.

Owszem radio jesli jest orginalne może rządać kodu ale samochód - pierwsze słyszę.

Co do usterek, hmm wydaje mi się, że moze być kilka

Zacząłbym sprawdzanie napewno od

1. Wyeliminowania zamarznietego paliwa w przewodach paliwowych (ostatnio byly silne mrozy samochód nie odpalany przez 3 dni być może to)

2. Sprawdz wszystkie bezpieczniki - Uniwersalne woltomierze mają taką piszczałkę do sprawdzania diod - dobre również do sprawdzania bezpieczników.

3. Być może silnik się zapowietrzył.

4. Skoro mówisz, że po przekręceniu zapłonu samochód zakręcił to podejrzewam, że przewody zostały podłączone zgodnie z biegunami - +

To co mi przychodzi na myśl, aczkolwiek mówie mechanikiem nie jestem, jedynie to co wiem to z doświadczenia z naprawiania swojej astry.

Ps. Nie zostawia się akumulatora na tak długo zazwyczaj. Chociaz wszystko zależy od prostownika. Pamietaj, że jeśli akumulator nie ma odpowietrznika należało by wykręcić choć jeden koreczek. Bo w innym przypadku mogą być spore szkody aaaa i podczas odkręcania załóż jakieś rękawiczki.

  szarpanie przy ruszaniu po wymianie sprzęgła!!!
Witam od ponad 2 latek jeżdże Vectrą przez ten czas niestety nagromadziło mi się usterek nie chcę jechac do zakładu bo będzie to dużo kosztować i nieopłacalne to będzię. Więc jakbyście mogli mi pomóc w diagnozie.

1. Dziwne stukanie w kierownicy (końcówki drążków do wymiany?)
2. Hałaśliwe doś głośne stuki w tylnym zawieszeniu podejżewam że jakieś "gumy" się już zurzyły (tuleje itp)?
3. kontrolka CHECK zapala się na wonych obrotach ale tylko wtedy gdy silnik jest nagrzany;
4. dość często muszę wymieniać swiece wcześniej na gazie miałem taki sam kłopot ale teraz w ogóle na gazie nie chce jechać automatycznie się przełącza na bęzyne po minucie lub dwóch jazdy na gazie.
5. nierówna praca na wolnych obrotach początkowo suterka wystepowała na gazie lecz teraz i na benzynie.
6, częste usterki z centralnym zamkiem (dostrajanie pilota - na włączonym zapłonie wciśnięcie guzika na pilocie)
7. Dziwnie łapie temperaturę raz jezdże i jest wszystko w pożądku a czasem dochodzi do ponad 100C (na czerwony zakres) jest to dość często najgożej gdy stoję na światłach lub w korku:( (pompa wody i cały rozrząd nowe)
8.Szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów im wyższy bieg tym słabsze szarpanie.czy może być to poduszka czy raczej sprzęgło?

Proszę was o sugestię i cenne wskazowki co może być nie tak podzielcie się swoim doświadczeniem. Dodam że odczyt kodów usterek dotyczy sondy lambda ale jej wymiana na niewiele się przydała. chce to zrobic w miarę mozliwości sam lecz nie mam pojęcia a w zakładzie jest to doś duża kwota.

  problem z silnikiem
Czesc wszystkim
Mam meczacy mnie problem kupilem vectre 1,6 16v 2000r dwa miesiace temu wszystko bylo ok do puki nie zaczely sie problemy ze szarpaniem. Pojechalem do mechanika podlaczyl mnie do kapa i nic mu nie pokazalo wiec stwierdzil ze szarpanie silnika i duszenie sie na wyszym biegu sa spowodowane starymi swiecami. Wiec kazalem mu zamontowac nowe. Zeczywiscie bylo lepiej do czasu gdy silnik sie rozgrzal i powrucilo to znowu. Na drugi dzien pojechalem ponownie do nie go i znowu podlaczyl mnie do kapa i nic mu nie pokazalo. tym razem powiedzial ze to listwa przychodzaca na siece (nie wiem jak ona sie nazywa dokladnie ale jest to listwa podajaca prad na swiece).
Wsztrzymalem sie narazie z kupnem bo nowa kosztuje 130 euro. Jezdze na starej jakis tydzien.
Dzis pojawil sie kolejny problem podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka silnika swiecaca na zolto. Wiec juz mialem dosc.
Wrzedlem na te forum i dowiedzialem sie jak zlokalizowac usterke poprzez kody. Fajna sprawa
Tylko ze wyskoczyly mi dwa bledy
0335-Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A"
1405-Uszkodzenie zaworu EGR
Co mam robic ...

  kody błyskowe
Witam! mam pytanie: czy jest możliwość wywoływania kodów błyskowych usterek? Mam octavię 1,9 TDI 110 KM z 2002 r. Poprzednio miałem vectrę B gdzie była taka możliwość. W gnieździe diagnostycznym trzeba było zewrzeć odpowiednie piny i na desce rozdzielczej zaczynała migać kontrolka check engine w pewien określony sposób - w ten sposób można było odczytać usterkę. Przeszukiwałem forum - ale nic takiego nie znalazłem.

  zapasowy kluczyk
w fordach to typowa usterka mialem kiedy fieste i nagle zaczely sie problemy z zapalaniem i nagle potrafił zgasnac ..... a wystarczyło wyciąc immo

co do dorabiania kluczyka z immo to to w czym problem?
Dobry warsztat dorabiajacy to zrobi ostatnio do Vectry B dorabiałem za 130zl.
W ASO tez mnie chcieli skasowac za jakies kody a facet dorabiajacy sie tylko zasmial i wsadził kluczyk do kopiarki kodów i po sprawie

  Vactra, nie można skasować błędów?
Opel Vectra z systemem Simtec, odczyt kodów ręczny, dostaję wynik 19 i 73. Teoretycznie to obwód obrotomierza i przepływomierz - niskie napięcie.
Ale obrotek działa prawidłowo, przepływomierz wymieniony. Kodów nie mogę skasować, przy każdorazowym uruchomieniu czytania kodów pojawia się to samo, mimo zdejmowania klem, a nawet po odpięciu całego sterownika.
Jak interpretować te kody i gdzie szukać usterki?
Objawy takie, że silnik czasem strzeli w "górę" przechodzi w stan awaryjny.
Pozdrawiam.

  kody usterek proszę o pomoc
Witam wszystkich forumowiczów.
Żeby nie robić zbytniego bałaganu, pozwalam sobie podpiąć swój problem do tego tematu.
Otóż Opel Vectra z systemem Simtec, odczyt kodów ręczny, dostaję wynik 19 i 73. Teoretycznie to obwód obrotomierza i przepływomierz - niskie napięcie.
Ale obrotek działa prawidłowo, przepływomierz wymieniony. Kodów nie mogę skasować, przy każdorazowym uruchomieniu czytania kodów pojawia się to samo, mimo zdejmowania klem, a nawet po odpięciu całego sterownika.
Jak interpretować te kody i gdzie szukać usterki?
Pozdrawiam.

  problem z obrotami
hmm... O Boze!!! czy mam sie martwic??:O
jeszcze jakby ktos napisal mi co powinnam teraz zrobic( co dokladnie wymienic ) to byloby Swietnie:)


Niestety kody usterek nie zawsze precyzyjnie wskazują co jest za to odpowiedzialne.

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR - nieszczelność w układzie podciśnienia, uszkodzenie/zabrudzenie zaworu EGR, uszkodzenie elektrozaworu EGR.

0380 Usterka w układzie świec żarowych - jak sam opis mówi świeca/świece do sprawdzenia albo sam przekaźnik je załączający.

0704 Włącznik pedału sprzęgła
0234 Stan Nadmierniego Ładowania

Niestety ostatnie dwa kody niewiele mi mówią i wskazują na Vectrę C w związku z czym nie mogę w tej kwestii za wiele pomóc.
Jak widzisz trochę się tego uzbierało ale za przyczyną dolegliwości najprawdopodobniej jest 0234 albo 0400.

  Pompa paliwa ??
Nie wiem jak u ciebie bo nigdy z Vectrą A nie miałem kontaktu zbyt wielkiego ale powinna być tam jakaś lampka kontrolna Ale jeżeli się dobrze orientuje to możesz to zrobić samemu http://www.vectraklub.pl/porady-vb.htm Kuknij na tę stornę mozę coś tam będzie dla ciebie pomocnego zwróć uwagę na odczytywanie KODÓW USTEREK VECTRY B i poszukaj czegoś podobnego dla swojego auta albo jakoś zapytaj ich mailowo o to powinni ci pomóc Pozdro

  ABS Opel Vectra 1.8 poj. 1999 16 V (benzyna).Poduszka Almera
Witam. Mam taki maly problem z abs-em. Mianowicie kontrolka raz na desce raz na wyswietlaczu sie zaswieca.Na Cdif-2 wyswietla sie usterka o kodzie bledow C0121-brak informacji o rodzaju usterki.Po skasowaniu natychmiast sie pojawia spowrotem i jest caly czas razem ze swieceniem sie lampki na desce.Przed polaczeniem sie pierwszy raz pojawily sie inne bledy jak np C0121 i nastepne z literka C na poczatku chyba jeszcze z ze cztery. A na koncu dwie usterki zwiazane z uszkodzeniem czujnikow abs-u na tylnych dwoch kolach. Klijent pojezdzil pare dni bo chcialem sprawdzic co sie jeszcze pokaze za blad i wyskakuje caly czas tylko ten C0121. Jesli ktos sie spotkal z tka usterka lub wie co oznacza to bylbym wdzieczny.Z tylu do absu nie ma mozliwosci zagladniecia bo jest razem z piuasta-pozatym juz wiecej sie nie pojawial blad czujnikow. Wyciagnolem tez kostke od Centralki przeczyscilem styki i tez nic nie pomoglo. Gdzie szukac przyczyny. Moze nawalac ABS-centralka ? Jeszcze jedno chodzi mi o Nissana Almere DCI z 2004 roku diesel. Z silnikiem sie polaczylem bez problemu. Nie wiem tylko gdzie szukac lini K do poduszki powietrznej - ktory pin. Nie moge nigdzie znalezc opisu.Poduszka jest w spisie ale jest brak rysuneczku z kostka i jej pinami. Chcialem sprobowac czy cdif zaskoczy klijenta gdy polacze sie z poducha.Jesli da rade. Pozdrawiam

  vectra 1,9cdti przeładowanie
Witam wszystkich .Opel Vectra 1,9 cdti rok 2005 usterka-przeładowanie ,za wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym
z autem łącze się przez Astra H .Po przekoczeniu 150km/h zapala sie klucz i auto traci moc za każdym razem ten sam błąd
nie moge sprawdzić parametrów gdyż po wejściu w parametry cedif zrywa połączenie
Identyfikacja oraz usterki i kasowanie błędów ok.



Najlepiej podaj kod błędu to wtedy może sie coś bardziej wyjaśni bo czasem te opisy są różne. Być może czujnik ciśnienia nie wykrywa jego wzrostu i z stąd taki efekt, ale to tylko spekulacje, bez parametrów to troche gdybanie

  Opel Vectra B 1996r. przepływka
Witam mam na warsztacie vectre z silnikiem 1,8i 16V X18XE 1996r sterownik Siemens Simtec 56.5 . podłączyłem tester i wyskoczył błąd P0100 czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- usterka sygnał zbyt niski

Jest jeszcze jedna usterka dotycząca poduchy sterownik Siemens SAB6m kod usterki 37 obwód napinacza pasa pasażera-przerwa .gdzie mogą znajdować się kostki połączeniowe od tego napinacza?pewnie są zawilgocone

  pytanie do oplowców
Pozwole sobie na niezwiazna bezposrednio z tematem dygresje na temat Opli
..głownie Vectr

Czy to tylko moje odczucie, czy rzeczywiscie co raz czesciej słyszy sie o
padajacych komputerach w Vectrach. Od kilku dni to juz co najmniej 4 post na
ten temat. Do tego najczesciej powtarzajaca sie skarga grupowiczow jest
postawa serwisu, który zamiast usuwać usterki odpowiada: "ten typ tak ma"
Szok....po prostu szok....bardzo podoba mi sie nowa Vectra...przymierzałem
sie nawet do zakupu.....ale to co słysze powoduje ze głos mi sie jezy na
głowie. Gdy dodać do tego artykuły w prasie opisujące skandaliczne
zachowanie zarówno dealerow - serwisow Opla (artykuł w Motorze) jak i samego
importera, który po prostu olewa klientów którym pospuło sie pól samochodu
po 50 kkm przebiegu itp....... to ma sie wrazenie, że zyjemy w swiecie
Franza Kafki

Zastanawiam sie ... jak na konkurencyjnym rynku moze dochodzic do takich
rzeczy ... przeciez to powinno sie odbic tak drastycznie na sprzedazy, ze od
razu kilka waznych głow powinno poleciec.

Ciekawe czy jakikolwiek Pan Prezes (albo własciciel) czyta te
liste...zapewne nie...a szkoda. Popadł by pewnie w kompleksy, chyba że takie
zachowanie jest czescia strategii firmy....... miejmy nadzieje ze takie
firmy odczują to jednak na swojej skorze (czytaj kasie)

Pozdrawiam
Antonio


silnika :-(
Podjechałem więc do serwisu na zdiagnozowanie kodu błędu i wyszło:
Kod numer "51" tj. Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego. Na razie
da się jeździć, chociaż zdarza się, że albo szarpnie albo zgaśnie itp.
Nie jest to może jakoś bardzo dokuczliwe, ale nie chciałbym obudzić się
kiedyś z "ręką w nocniku".

Co radzicie, czy wymiana komputera będzie nieodzowna, czy też takie
rzeczy można naprawiać i gdzie...



  Kody usterek
Witam
Potrzebuje kody usterek dla Vectry A odczytywane
miganiem kontrolki.
Z gory dzieki
Mirek

  Kody usterek
Ostatnio w Naruto widzialem ksiazke z kodami do wiekszosci autek.

Pozdrawiam
Grzech

Witam
Potrzebuje kody usterek dla Vectry A odczytywane
miganiem kontrolki.
Z gory dzieki
Mirek




  kod usterki
witam.Podłączyłem domowym sposobem komputer w mojej vectrze przez zrobienie mostku na pinie 4 i 5 i wykryło mi kod 0340 i 0335 co to może być z góry dzieki za pomoc.

  kody usterek !!!!
czy w zafirce mozna zczytać kody usterek za pomocą zworki w gniżdzie diagnostycznym tak jak np. w vectrach i omegach????

  problem z panięcią
zczytaj bledy
na forum powinno byc jak to zrobic w Twoim silniku

wiem jak sie to robi w vectrze A i B ale nie w ''tygrysie''

kontrolka silnika moze oznaczac wiele
bez odpowiedniego kodu
mozesz strzelac i wydac kase
a nie trafisz z usterka

  Zakup kanciaka 420 kombi
W poszukiwaniu taniego kombi z klimą znalazłem coś takiego:
http://www.trader.pl/details,30052,100519567.asp

Przyznaję, że nigdy nie miałem Rovera, nie rozważałem i niewiele wiem o
tych autach. Wobec tego garść pytań:
- jak wygląda dostępność części w Trójmieście?
- czy ten model trapią jakieś typowe usterki na które należałoby zwrócić
uwagę przy zakupie?
- auto, ze względu na przewidywane przebiegi będzie musiało być wyposażone
w instalację LPG. Czy silnik toleruje instalację II gen.? Sekwencja
stanowiłaby blisko połowę jego wartości, a z kolei nie jestem takim
kamikadze, by ryzykować instalację mieszalnikową przy plastikowym
kolektorze - o ile tu taki występuje.
- jak daleko jest auto jest zgodne z Hondą, do której części są chyba
łatwiej dostępne? Zawieszenie? Hamulce? Napęd?
- jak wygląda sprawa części do tego modelu w UK? Mam tam trochę rodziny i
w
awaryjnej sytuacji mogliby coś kupić i wysłać.


Mam 420, ale "okrąglaka". Co do silnika (ja mam wersję 136 KM, a ten ma 140
KM), to jeśli jest ten sam, to polecam. Nie mam żadnych problemów, ale lekko
się poci (olej). Wymieniłem uszczelki pod pokrywą i już jest o niebo lepiej,
ale coś tam zachodzi mgiełką olejową.
Części są dostępne. Wymieniałem eksploatacyjne części (kompletne hamulce,
filtry, termostat itp.) i były na miejscu w zwykłych sklepach
motoryzacyjnych i cenach normalnych (porównanie z Vectrą kumpla na + dla
Roverka). Jedynie u Ciebie będzie problem jak pójdzie termostat, bo w wersji
z klimą jest on zabudowany i w Polsce droższy, ale Anglia pomoże jak są
mozliwości:)
Przy zakupie zwróć uwagę na działanie/obecność dwóch pilotów i obecność kodu
do immobilajzera (sprawdź czy jest właściwy wg instrukcji na stronie
roverki.pl). Niestety mam 1 pilota i bez kodu. Można to wszystko odzyskać w
ASO, ale to już kosztuje 100-500 PLN w zależności od warsztatu.
Mówią, że II generacja działa na tych silnikach, ale trzeba znaleźć dobry
zakład montujący.
U mnie minusem jest spore spalanie, ale gaz (o ile nasz rząd nie podniesie
akcyzy w co nie wierzę) rozwiąże ten problem. Mi spalanie średnie na odcinku
2800 km (60/40 miast/trasa) wynosi 11,05 l/100km.
Ogólnie z autka jestem bardzo zadowolony, bo daje dużo radości i pomimo
swojego wieku budzi podziw wśród oglądających.

--
-----------------------------------------------------
R420 Si lux '97, Szczecin
Od początku grudnia go mam!
TICO '98 - SPRZEDAM

  [N15] gigantyczne spalanie paliwa 15l/100km
czy komuś wogóle kiedyś padł przepływomierz w N15?? Może robisz krótkie odcinki po mieście 3-5km góra wtedy tyle może spalić.
Kilka dobrych rad
1. Nie patrz na faktury tylko idź kup filtr paliwa i powietrza to w sumie będzie całe 30-40zł i wymień odrazu!! Tak samo zrób z olejem.
2. Zatankuj do pełna wyjeździj bak i dopiero wtedy będziesz coś mógł powiedzieć o spalaniu bo w N15 wskazówka od połowy zbiornika do zera to szybko spada
3. poczytaj trochę forum



Dzięki za poradę ale...
Forum czytam od ok 3 tyg
Co do odczytów spalania... hmmm. Nie wiem. Miałem małe stare gaźnikowe clio 1.2 z 91 r i dało sie wyczuć kiedy rezerwa jest a kiedy nie. Myślę, że tu też ten system działa podobnie. Jeśli miałem rezerwę, zatankowałem 30l i do rewerwy przejechałem 200 km to odczyt mniej więcej coś mi mówi. Spalam 15l/100. Teraz zatankowałem znowu 10 i dziś rano po przejechaniu 70km mam rezerwę - wynik ten sam.
Owszem jeżdżę po mieście i przewaznie dość krótkie odcinki ok 5 km. Czasami zdarza się jechac dalej i poza miasto (ok 20-30%). Pod górkę to w Poznaniu raczej nie ma gdzie
Kumpel ma vectre 2.0 benzynową z 93 i więcej jak 13l mu nie pali w miescie a ma krótsze odcinki niż ja.
Bez przesady - to nie jest 5.0 silnik. Żeby almera spalała 15l to musiał bym chyba cały czas mieć pedał w podłodze i 6k obrotów. Filtry mogą powodować takie zużycie? Też nie chce mi się wierzyć, poza tym obstawiam po poprzednim właścicielu, że jednak na 90% były wymienione. Raczej mógłbym się spodziewać, że zataił jakąś poważniejsza wadę/usterkę. Czy np. silnik może być na wykończeniu? Dzisiaj spróbuję sprawdzić kody usterek tą metodą zworkową. Może czegos się dowiem...

  diagnostyka komputerowa opla VA
Polecam warsztat w JARNUTACH- kilkaset metrów za Fadomem, za podłączenie pod Techa zapłaciłem 20zł Mam także spis kodów usterek do VECTRY B , jeśli komuś potrzeba to walcie na gg

  Probleny z paleniem
Sorki zapomnialem dodac ze jestem posiadaczem opla vectry 1.8 16v z 98r..jest to wersja LS...a macie moze jakies namiary na kody usterek??

  kody bledow
witam,
mam pytanie, czy jest mozliwosc odczytania wykasowanych kodow usterek z kompa w vectrze c 2,2 dti??????

  edycja 10.2007 - zapowiedź!
Witam

w przyszłym tygodniu ukaże się nowe oprogramowanie - edycja 10.2007, a w nim m.in. takie nowości:

1. Samochody Mercedes
- dodano do obsługi poduszkę powietrzną w modelu W220
- dodano do obsługi zawieszenie pneumatyczne w modelu W220
- dodano do obsługi silnik 1.6i w modelu W168 na sterowniku VDO HFM SFI II
- poprawiono parametry w silniku 1.4i w modelu W168 na sterowniku VDO HFM SFI
- dodano do obsługi silnik 220CDI na sterowniku EDC16C2 i ESP w modelu Vito (W639)

2. Samochody Renault
- dodano ESP 8.0 w modelu Megane II
- rozbudowano UCH w modelu Megane II (parametry, elementy wykonawcze, opisy kodów usterek)
- rozbudowano sterownik Clima X84 w modelu Megane II (parametry i opisy kodów usterek)
- Poprawiono obsługę ABS 8.0 w modelu Megane II
- Dodano do obsługi silnik 3.0i 24V w modelu Laguna I
- Dodano do obsługi silnik 2.5dCi w modelu Master

3. Samochody Hyundai
- dodano do obsługi silniki w modelach Accent, Elantra, Getz, Matrix benzynowe oraz diesla z przedziału rocznikowego
2000-2007 (w tym diagnozozwane przez magistralę CAN)

4. Samochody Kia
- dodano do obsługi silniki w modelach Sportage, Rio, Carens, Carnival, Optima benzynowe oraz diesla z przedziału
rocznikowego 2000-2007 (w tym diagnozowane przez magistralę CAN)

5. Samochody MINI
- wprowadzono do obsługi Silnik 1.6i Turbo, DSC, Poduszki powietrzne,
Elektryczne wspomaganie, Centralną elektrykę, Immobilizer, Konsolę wskaźników, Radio

6. Samochody Ford
- rozbudowane parametry bieżące w silnikach TDCI i TDDI

7. Samochody Saab
- rozbudowana obsługa modelu 9-3 o sterowniki ABS, dachu składanego, elektrycznych foteli, immobilizera
klimatyzacji, konsoli wskaźników, panelu sterowania, podgrzewania dodatkowego, poduszki powietrznej,
przekładni automatycznej, systemu audio, wyswietlacza i zmieniarki CD
- rozbudowane funkcje adaptacji i kodowań w istniejących sterownikach

8. Samochody Opel

- wprowadzenie do obsługi pierwszych systemów w Modelach Astra H i Vectra C czyli ople diagnozowane przez magistralę CAN
- dodane do obsługi silniki Z16SE oraz C12NZ

9. Samochody BMW
- dodano do obsługi silniki 2.0d na sterowniku DDE5.0

10. Samochody Volvo
- dodany do obsługi silnik 1.9dCi na sterowniku Bosch EDC15C VT4

11. Inne
- uzupełniony system informacyjny CIS
- wprowadzona synteza mowy
- usprawniona obsługa diagnozy przez magistralę CAN

Dział rozwoju nadal pracuje nad nową edycją, więc z pewnością dojdzie jeszcze kilka nowości.

pozdrawiam
Magda

  OPEL VECTRA B AIRBAG
Witam koledzy opel vectra B 2,0 DTi 60KW poducha się pali i cdif zarejestrował kod usterki 83 OBWóD CZUJNIKA ZDERZEń BOCZNYCH PASAżERA -przerwa lub zwarcie do plusa. kod sterownika Siemens SAB6/8 . Potrzebuje schematupołączeń i danych jak zbadać ten czujnik .
elektrobunny@wp.pl

  przeklety ASO Opel [dlugie]
Witam. Mam problem. W mojej Vectrze od nowosci (1997) zdarzalo sie
wielokrotnie, ze przy przesunieciu fotela kierowcy (lubie sobie czasem
zmienic pozycje) zaswiecala sie czerwona lampka poduchy/napinaczy pasow. Jak
wiadomo wszystkim, ktorych auta takze na to cierpia - powodem jest
krotkotrwala przerwa na kostce zlaczeniowej pod fotelem. Co gorsza, nawet
jezeli polaczenie powroci, caly uklad napinaczy pasow i poduch powietrznych
jest wylaczony - az do momentu resetowania kodu bledu za pomoca urzadzenia
diagnostycznego Tech-2. Tak tez sie i dzialo, az wreszcie zaproponowano mi
wykonanie obejscia laczowki kabelkiem na krotko - i problem zniknal.

Ale sie znowu pojawil, tym razem gdy wiozlem b. wysokiego pasazera i
odsunalem prawy fotel na mx do tylu. Po jego powrocie do poprzedniej
pozycji, kontrolka zapalila sie i tak juz zostala. Wiec ja jak w dym do tego
samego serwisu co zawsze. Diagnoza wykazala
"kod 37: wystepuje
za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasow bezpieczenstwa pasazera"

Wiec gosc na moje zyczenie zrobil przejsciowke na krotko, wszedl raz jeszcze
w diagnostyke i wyswietlilo sie zgodnie z przewidywaniem:

"kod 37: NIE wystepuje
za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasow bezpieczenstwa pasazera"

No to gosc usuwa zapamietany blad, a tu kicha - nie da sie! Sam sie nie mogl
nadziwic twierdzac, ze skoro blad NIE wystepuje, to MUSI sie dac zresetowac
(usunac z pamieci).

Odjechalem, obiecano mi zbadac sprawe u zrodel. No i mam taki telefon:
najprawdopodobnie padl modul sterowania poduchy - do wymiany - cena ponad 1k
PLN.

Zatrzeslo mnie: czy nie powinien pojawic sie wtedy inny kod, a jezeli cale
to oprogramowanie jest w Oplu tak prymitywne, ze nie - to dlaczego melduje,
ze blad NIE wystepuje mimo, ze cos jest do wymiany?!! I to bagatelka cos tak
drogiego i zwiazanego z bezpieczenstwem!

Czy ktos moze mi pomoc?

w ASO:

Sz. Pan Kierownik Serwisu

[firma narazie anonimowa]

Szanowny Panie,

Uprzejmie proszę o pisemne wyjaśnienie sytuacji, jak zaistniała po
zgłoszeniu usterki w naszym samochodzie Opel Vectra 2.5 V6 CDX rocznik 97,
nr rej. RWC 7663 (zaistniałej po przesunięciu fotela przedniego prawego)  -
wg urządzenia diagnostycznego Tech-2:

"kod 37: wystepuje
za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasow bezpieczenstwa pasazera"

Po obejściu "na krótko" złączki fabrycznej pod fotelem, urządzenie
diagnostyczne pokazało:

"kod 37: NIE wystepuje
za wysoka rezystancja obwodu napinacza pasow bezpieczenstwa pasazera"

Jednak próba usunięcia błędu z pamięci komputera, a tym samym reaktywowania
układu poduszek powietrznych i napinaczy pasów, nie powiodła się. Wykonujący
usługę pracownik był tym faktem - podobnie jak ja - niezmiernie zdziwiony.
Po kilku dniach, otrzymałem od Mistrz Serwisu, Sz. Pana W. Stanka,
informację że do wymiany jest układ sterowania poduszką powietrzną, za cenę
sporo ponad 1,000 PLN. Nie mogę przystać na tę propozycję, ponieważ:

  1.. wspomniany układ sterowania posiada swój własny kod usterki, którego
występowania nie stwierdzono
  2.. analogiczny błąd występował w tym samochodzie wiele razy z powodu (jak
mnie informowali Wasi pracownicy) krótkotrwałej przerwy w złączce pod
fotelem lewym (kierowcy),  i za każdym razem dał się zresetować za pomocą
urządzenia Tech-2. Jeszcze w okresie gwarancji, doradzono mi i wykonano
analogiczne "obejście na krótko" tej złączki.
  3.. Wiadomo mi od niedawna i skądinąd, że wspomniana metoda "naprawy" tej
fabrycznej usterki nie jest zalecana i może prowadzić do dalszych uszkodzeń
w układzie poduszki powietrzne/napinacze pasów bezpieczeństwa (co właśnie
mogło zaistnieć). Zamiast niej, należało zastosować fabryczny zestaw
naprawczy złączki pod fotelem. O tym fakcie mnie nie poinformowano, mimo że
pierwsze przypadki tej usterki zgłaszałem od początku eksploatacji samochodu
(czyli jeszcze w okresie gwarancji)

W tej sytuacji, jeżeli Państwa pisemne wyjaśnienie nie będzie przekonujące -
nie tylko nie skorzystam z proponowanej, drogiej metody naprawy
niedziałającego układu poduszki/napinacze pasów (mającego bezpośredni wpływ
na bezpieczeństwo bierne przy eksploatacji samochodu) - ale będę zmuszony
powołać rzeczoznawcę celem przekonania Państwa do wykonania bezpłatnie
poprawnej naprawy całego układu, w tym wymiany obu złączek pod fotelami i
ewentualnie dalszych elementów, które mogły ulec uszkodzeniu na skutek
niezgodnej z technologią ingerencji w układ.

Z poważaniem

[itd, itp.]

Jezelii ktos z Was moze mi pomoc, czekam na wiadomosc

Piotr (Vectra 2.5 V6 CDX i500)


  spadające obroty
może pomoże czyszczenie przepustnicy
autko zagazowane?
a tu masz opis problemu wg TIS-a
Doraźne środki zaradcze: 1590
Problem: Króciec przepustnicy - Wahania na biegu jałowym spowodowane zanieczyszczeniami
Modele: Silniki: Opcja:
Astra-G 1998...2000,Vectra-B 1998...2000,Zafira 1999...2000 X18XE1,X18XE1,X18XE1 Brak
Zażalenie: Silnik pracuje niestatecznie na biegu jałowym. Silnik gaśnie.
Przyczyna: Ograniczona regulacja biegu jałowego (adaptacja przepływu powietrza) spowodowana zanieczyszczeniem przepustnicy i ścianek przepustnicy przez system przedmuchu gazów.
Produkcja: Brak
Środki zaradcze:
W przypadku reklamacji klienta należy rozwiercić pierwotny otwór systemu
przedmuchu gazów w króćcu przepustnicy na 2 mm i w module sterującym
silnika wczytać zmodyfikowane oprogramowanie.
Wskazówka:
Jeżeli na króćcu przepustnicy jest naniesiony biały punkt, to oznacza,
że już przeprowadzono TSB 1590 (patrz rysunek IV, strzałka).
Sposób postępowania:
1. Wymontować dławik przepustnicy
- patrz czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie króćca
przepustnicy (nastawnika przepustnicy) (X18XE1), układ sterowania
Simtec 70 (X18XE1)", grupa "J", w odpowiedniej instrukcji serwisowej.
2. Ostrożnie zamocować króciec przepustnicy w imadle (rysunek I).
Ważne:
W celu ochrony powierzchni przylegania przed uszkodzeniem podczas
mocowania podłożyć szmatkę (1).
3. Zamocować wiertło w uchwycie wiertarki (rysunek II)
Wskazówka:
Użyć nowego wiertła 2 mm (lub jeżeli jest dostępne nowego długiego
wiertła 2 mm).
Długość wiertła musi wynosić co najmniej 45 mm od uchwytu wiertarki
do wierzchołka wiertła.
Sprawdzić prostoliniowość ruchu wiertła.
4. Rozwiercić pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów w króćcu przepustnicy
na 2 mm (rysunek III, strzałka).
5. Oczyścić pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów i króciec przepustnicy
za pomocą szmatki nie pozostawiającej włókien.
6. Sprawdzić, czy pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów jest czysty.
Wskazówka:
W pierwotnym otworze systemu przedmuchu gazów i na króćcu przepustnicy
nie powinno być wiórów.
7. Zamontować króciec przepustnicy
- patrz czynność robocza "Wymontowanie i zamontowanie króćca
przepustnicy (nastawnika przepustnicy) (X18XE1), układ sterowania
Simtec 70 (X18XE1), grupa "J', w odpowiedniej instrukcji serwisowej.
8. Oznaczyć króciec przepustnicy za pomocą białej kropki, aby udokumentować
rozwiercenie otworu systemu przedmuchu gazów na 2 mm (rysunek IV,
strzałka).
9. Zaprogramować moduł sterujący silnika przy pomocy zmodyfikowanego
oprogramowania.
Wskazówka:
Zmodyfikowane oprogramowanie jest dostępne na TIS 2000 od CD 42
i może być stosowane dla wszystkich silników X18XE1.
10. Przeprowadzić uczenie adaptacji przepustnicy.
- Silnik nagrzany do temperatury eksploatacji
- Temperatura otoczenia wyższa od +5°C
- Włączyć zapłon na 15 sekund
- Wyłączyć zapłon
Części zamienne: Nr części: Nr katalogowy:
Uszczelka, króciec przepustnicy do 90543950 08 25 508
rury ssącej
Jednostki robocze: TC: JR:
T8 159 00 Rozwiercenie pierwotnego 92 10
otworu systemu przedmuchu
gazów w króćcu przepustnicy
Roszczenia z tytułu gwarancji mogą być przyjmowane dla pojazdów, które nie
przekroczyły 3 lat i 100.000 przebytych kilometrów.
Zwrot kosztów za czas przygotowania stanowiska pracy następuje według
wytycznych zwrotu kosztów gwarancyjnych.
Grupa funkcyjna: L - Układ paliwowy i układ wydechowy
Grupa zażaleń: 19 - Wadliwa praca silnika
Kod usterki: Nie

  co byscie wybrali ALFE 159 czy E90?
Akurat pracuje w salonie Alfy, uznaje tylko bmw, ale jak ktos pisze ze Alfa 159 jeździ się świetnie, jak jeździł tylko Łada to znaczy ze nigdy nie prowadzil 159. Auto jest naprawde BDB. Wystarczy poczytać porównania w gazetkach motoryzacyjnych. Nawet mam jedno takie przed soba gdzie porównują 159 do E90. Owszem BMW wygrywa, ale bardzo nieznacznie. Model 159 nie jest w żadnym stopniu podobny do fiata, a materiały wykończeniowe są świetnej jakości. Ja wybrał bym e90 ale nie zgodzę sie z opinią że Alfy są tandetne, a tym bardziej że źle smigają. Alfa bardzo zmieniła podejście do produkcje samochodów po wpadce z piękną ale kapryśną 156. A 156 do 159 nie można porównywać. A silniki 4 cylindrowe w bmw nigdy nie brzmiały tak jak w Alfie. BTW Polecam wybrać się na jazdę testową Alfą Mito 1.4 TB. U większości dealerów są włanie takie na DEMO. niesamowita frajda! Acha.. i hamulce w Alfie sa nieporównywalnie lepsze od hamulców w BMW e90



tak, masz racje, Alfa jest stylistycznie ładnym samochodem ( no wszytsko jest tez kwestia gustu) Opinie sa czesto stronnicze i dlatego tyle negatywnych opinii na temat tej marki. Ale do rzeczy: spadek ceny ? co jest tego wynikiem ze tak traci na wartosci?, liczba zakupionych samochodow, Alf nie sprzedaje sie tyle co BMW- z czegos to wynika, kilku czesto nasto letnie BMW sa kupowane chetnie a ALfy?To tez wynika z czegos.

a to, to niby skad sie wzieło?
Mysle , ze dosc obiektywnie i bezstronnie przedstawiam argumenty , bo nie jestem po zadnej stronie....alfa miejsca 104 a BMW 55
TÜV Raport 2008
Miejsce Model Procent aut z poważnymi usterkami
1. Mazda3 1,2%
2. Mazda2 1,4%
3. VW Golf/Bora 2,2%
3. Ford Fusion 2,2%
5. Honda Jazz 2,3%
6. Mazda MX-5 2,4%
6. Porsche Boxster 2,4%
6. Porsche Cayenne 2,4%
9. Ford C-MAX 2,5%
9. Mercedes-Benz A 2,5%
9. Opel Meriva 2,5%
9. Toyota RAV4 2,5%
13. Ford Fiesta 2,6%
13. Porsche 911 2,6%
13. Toyota Yaris 2,6%
16. Audi A8 2,8%
16. Mazda Premacy 2,8%
16. Toyota Avensis 2,8%
19. Audi A4 2,9%
19. Mazda6 2,9%
19. Saab 9-3 2,9%
22. Suzuki Grand Vitara 3,0%
22. Subaru Forester 3,0%
22. Toyota Corolla 3,0%
25. Land Rover Freelander 3,1%
25. Lancia Ypsilon 3,1%
27. Audi A3 3,3%
27. Mercedes-Benz SL 3,3%
27. Nissan Almera 3,3%
30. VW Touran 3,4%
31. Honda CRV 3,5%
31. Hyundai Matrix 3,5%
33. Mitsubishi Space Wagon 3,6%
33. Nissan X-Trail 3,6%
35. Audi TT 3,8%
35. Škoda Octavia 3,8%
35. Smart ForTwo 3,8%
38. Audi A2 3,9%
38. Hyundai Getz 3,9%
38. Nissan Micra 3,9%
38. SEAT Cordoba 3,9%
42. BMW X3 4,0%
42. Citroen Xsara 4,0%
44. Ford Focus 4,1%
45. Honda Civic 4,2%
45. Opel Agila 4,2%
45. Opel Corsa 4,2%
45. Suzuki Wagon R+ 4,2%
49. BMW 5 4,3%
49. Mercedes-Benz SLK 4,3%
49. Škoda Fabia 4,3%
52. Kia Sorento 4,4%
52. Volvo S40/V40 4,4%
54. Renault Scénic 4,5%
55. BMW 3 4,6%
55. BMW 7 4,6%
55. Mitsubishi Pajero 4,6%
55. VW Lupo 4,6%
59. Opel Vectra 4,7%
59. Volvo S70/V70 4,7%
61. Audi A6 4,8%
61. Citroën Berlingo 4,8%
61. VW Polo 4,8%
64. Ford Mondeo 4,9%
64. Honda Accord 4,9%
64. VW New Beetle 4,9%
64. VW Passat 4,9%
68. Jeep Grand Cherokee 5,0%
68. Mercedes-Benz S 5,0%
68. Mitsubishi Carisma 5,0%
68. Škoda Superb 5,0%
72. VW Sharan 5,2%
73. Opel Astra 5,3%
74. Hyundai Santa Fe 5,4%
75. Renault Twingo 5,5%
76. Mercedes-Benz E 5,6%
76. SEAT Toledo 5,6%
76. Volvo S60 5,6%
79. Ford Galaxy 5,7%
79. Ford Ka 5,7%
79. SEAT Alhambra 5,7%
79. Suzuki Jimny 5,7%
83. BMW Z4 6,1%
83. Fiat Punto 6,1%
83. Renault Megane 6,1%
86. Opel Zafira 6,2%
86. Peugeot 206 6,2%
88. BMW X5 6,4%
89. Citroën C5 6,5%
90. Citroën C2 6,6%
90. Fiat Doblo 6,6%
92. Citroën C3 6,7%
92. Opel Frontera 6,7%
92. Suzuki Swift 6,7%
95. Kia Rio 6,8%
95. Mercedes-Benz C 6,8%
97. Renault Clio 6,9%
98. Peugeot 406 7,0%
98. Fiat Panda 7,0%
100. Fiat Seicento 7,1%
101. Chrysler Voyager 7,3%
102. Alfa Romeo 156 7,4%
103. Mini Cooper 7,5%
104. Alfa Romeo 147 7,6%
104. Peugeot 307 7,6%
106. Mercedes-Benz M 8,1%
106. Mitsubishi Colt/Lancer 8,1%
108. Fiat Stilo/Bravo/Brava 8,4%
108. Opel Omega 8,4%
108. SEAT Arosa 8,4%
111. Renault Kangoo 8,6%
112. Nissan Primera 9,2%
113. Renault Laguna 12,6%
114. Renault Espace 12,7%
115. Chrysler PT Cruiser 13,5%
116. Kia Carnival 19,7%

  Wada goni wadę
Od stycznia do końca czerwca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) był 21 razy informowany o możliwości wystąpienia wad fabrycznych w oferowanych na naszym rynku samochodach i motocyklach.

W większości przypadków dotyczyły one usterek technicznych, nieodpowiedniego materiału użytego do produkcji lub niewłaściwego montażu poszczególnych elementów. Dla porównania w całym 2005 r. wpłynęły do UOKiK 34 powiadomienia, z czego 21 dotyczyło wad wykrytych w samochodach.

Najwięcej informacji o „produktach niebezpiecznych” złożyli generalni przedstawiciele Suzuki Motor Poland, Toyoty Motor Poland (Toyota i Lexus) oraz General Motors Poland (Opel, Saab, Chevrolet).

- Zdarza się, że producenci mają problemy z przekazaniem właściwej informacji. Chodzi przede wszystkim o niekompletne dane o zagrożeniach, jakie mogą dla konsumentów wynikać z używania danego produktu – mówi Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zgodnie z obowiązującymi od ponad dwóch lat przepisami, każdy przedsiębiorca, który stwierdzi, że jego wyrób stwarza zagrożenie, powinien wycofać go z rynku, wymienić lub zwrócić koszty jego nabycia oraz poinformować konsumentów i Prezesa UOKiK. Wprowadzenie na rynek produktu niebezpiecznego zagrożone jest karą grzywny do 720 tys. zł lub ograniczenia albo pozbawienia wolności do roku. Prezes Urzędu może ponadto wpisać taki produkt do rejestru produktów niebezpiecznych.

Przykładowe zgłoszenia wad w samochodach oferowanych w Polsce:

- w niektórych Hondy Accord i Civic w wersji 5-drzwiowej szyberdach może wysunąć się ze swojej ramy. Wada dotyczy Accordów, kod CC7, CE7,CE8, CE9, rok modelu 1994, 1995, 1996 oraz Civików 5d, kod MA8, MA9, Mb1, rok modelu 1995 i 1996.

- w Suzuki Swiftach o numerze VIN mieszczącym się w zakresie od: TSMMZ***S00100001 do TSMMZ***S00180002 zamontowano wadliwy gumowy przewód łączący pompę układu sprzęgła ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Niewłaściwy materiał, z jakiego wykonano przewód, może reagować chemicznie z płynem układu sprzęgła i układu hamulcowego pogarszając jego właściwości, co może skutkować niewłaściwym działaniem pedału sprzęgła i w szczególnych przypadkach pedału hamulca;

- w Volvo S40 i V50 wyprodukowanych w latach 2004 – 2006 istnieje możliwość wystąpienia usterki objawiającej się koniecznością mocniejszego „zaciągania” hamulca ręcznego. Niektóre egzemplarze z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi 2,0 l/136 KM i 2,4 l/180 KM mogą mieć wadliwe przewody paliwowe, które pod wpływem wysokiej temperatury, w rejonie turbosprężarki i kolektora wylotowego, mogą ulec uszkodzeniu;

- w Oplach Vectra C o końcowych numerach VIN: 48072817-48108303 oraz Oplach Signum o końcowych numerach VIN: 41086828-61086743, wyprodukowanych w latach 2004-2006, w wyniku przegrzewania się podgrzewaczy dysz spryskiwaczy przedniej szyby może dojść do zwarcia, a w konsekwencji nawet pożaru w komorze silnika. W Oplach Astra III o

- w Toyotach Yaris wyprodukowanych między 31 stycznia 2001 r. a 29 października 2001 r.; Yarisach Verso powstałych w okresie 31 stycznia 2001 r. - 8 października 2001 r. oraz Priusach, które zjechały z linii montażowych między 31 stycznia 2001 r. a 8 listopada 2001 r. może wystąpić usterka polegająca na możliwości dostania się oleju silnikowego do wnętrza czujnika położenia wału korbowego. Przy wzroście temperatury silnika olej zwiększa swoją objętość, co może doprowadzić do uszkodzenia połączeń elektrycznych w czujniku położenia wału korbowego. W najgorszym przypadku może dojść do zgaśnięcia silnika w czasie jazdy i braku możliwości ponownego uruchomienia.

- w Audi A3 wyposażonych w silniki wysokoprężne 2,0 l/140 KM z ręczną, 6-stopniową skrzynią biegów; wyprodukowanych pomiędzy październikiem 2003 r. a czerwcem 2005 r. ze względu na zwiększony przekrój otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła, może dojść w wyniku szybkiego zwalniania pedału sprzęgła przez kierowcę do awarii dwumasowego koła zamachowego. W szczególnie niekorzystnych okolicznościach możliwe jest ocieranie uszkodzonego koła o obudowę skrzyni biegów, prowadzące do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła. Podobna usterka może występować w Seatach Altea, Toledo i Leon z silnikami 2,0/140 KM i 6-stopniową skrzynią biegów, oraz Volkswagenach Sharanach z dieslami 1,9 l/130 KM.

- w Saabach 9-3 o końcowych numerach VIN: 9-3 SS: 31000001-51043213; 9-3 CV: 46000001-56011527 może dojść do ograniczenia wydajności lub uniemożliwienia funkcjonowania serwa hamulcowego. To efekt działania wysokiej temperatury w komorze silnikowej działającej na zawór jednokierunkowe zamontowany w podciśnieniowym przewodzie elastycznym serwa.

- w Toyotach RAV4 w wersji z silnikiem wysokoprężnym może dojść do pęknięcia ramienia tarczy koła. Wada jest spowodowana zastosowaniem do produkcji stalowych tarcz kół (felg 5-ramiennych) o niewystarczającej wytrzymałości. Dotyczy to aut wyprodukowanych od 23 kwietnia 2001 r. do 30 września 2004 r. o num,erach VIN: JTE YG20V 00001006 – 00026864, JTE HG20V 00001025 – 00075838 i JTE HG20V 06000002 – 06069223

- w Renault Scenic i Grand Scenic wyprodukowanych od 1 lutego 2003 r. do 12 grudnia 2005 r. istnieje możliwość wystąpienia luzu w mocowaniu zamków pasów bezpieczeństwa foteli tylnych bocznych. Może dojść do odkręcenia się śruby mocującej zamek pasa bezpieczeństwa.
[motofakty.pl - link]

  Infotech WorkShop 2003
Wersja kilkaset razy bogatsza od poprzedniej. Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku! Obsługuje ponad 10000 modeli aut! Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta. Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniać, co sprawdzać, kiedy, gdzie i jak. Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwykłym użytkownikom samochodów. Wystarczy wybrać z listy dany model auta, następnie typ, rocznik, rodzaj silnika i ma się dostęp do wszystkich potrzebnych informacji na temat wybranego modelu (obsługuje ponad 10000 modeli aut!) SZCZEGÓŁY NA DOLE TYSIĄCE INFORMACJI NA TEMAT NIEMAL KAŻDEGO AUTA PROGRAM PRZYDATNY ZARÓWNO PROFESJONALISTOM JAK I ZWYKŁYM UŻYTKOWNIKOM AUT! Jest niezwykle przejrzysty i czytelny, prosty w obsłudze, bardzo dokładny i precyzyjny. Działa na każdym Windows, posiada własne jądro systemu przez co działa niezwykle szybko nawet na słabych komputerach Zawiera między innymi informacje o kasowaniu inspekcji serwisowych do wszystkich modeli



ALFA ROMEO
33, 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, Spider, GTV, SZ/RZ
AUDI
80/90, 80, Coupe/Cabriolet, A2, A3, A4, A4, TT, 100 / 200 / V8, 100 / A6, A8,
BMW
3(E30), Z1(E30), 3(E36), Z3(E36), 3(E46), 5(E34), 5(E39), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66), 8(E31), X5(E53)
BUICK
Skylark, Century, Regal, Le Sabre, Park Avenue, Riviera
CADILAC
Catera, Seville, Eldorado
CHEVROLET
Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture
CHRYSLER
Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, Voyager, 300M
CITROEN
AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Picasso, Xsara Coupe, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion, C8, C25, Jumper, Jumpy, Berlingo
DAEWOO
Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma
DAIHATSU
Cuore Mira, Cuore Mira, Cuore Mira, Sirion, Charade, Charade, Charade, Valera, Applause, Move, Gran Move, Feroza Soprtrak, Terios, Rocky Fourtrak
FIAT
Cinqecento, Seicento, Panda, Uno, Punto, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Scudo, Ducato, Ducato, Ducato
FORD
Ka, Fiesta, Fiesta, Courier, Fiesta, Escort, Orion, Escort, Orion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Transit, Transit, Transit, Maverick
HONDA
Logo, Jazz, Civic, Civic Shuttle, Civic, Civic,Civic, CRX, Integra, Concerto, Accord, Accord, -Wagon Aerodeck, Accord, Accord, Prelude, Prelude, Legend, Legend, HR-V, CR-V, Insight
HYUNDAI
Atos, Pony, Excel, Excel/Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite J
JAGUAR
XJ6, XJ12, XJ6 X300, XJ12 X300 , XJ V8 X308, X-Type X400
JEEP
Cherokee, Grand Cherokee KIA Pride, Sephia, Sephia II, Rio, Clarus, Sportage, Besta, Magentis, Carens
LADA
Samara & Diva Riva LANCIA Ypsilon Y10, Ypsilon, Delta, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Zeta
LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery, Discovery, Range Rover I, Range Rover II, Freelander, Freelander
LEXUS
IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15
LINCOLN
Continental, Town Car, Mk VIII
MAZDA
121, 121, 121,2, Demio, 323, 323, 323, 626, 626, 626, MX3, MX5, MX5 / Miata, MX6, Tribute, 6, Xedos 6, Xedos 9, E-series, Premacy, MPV, MPV
MERCEDES - BENZ
W201 190, W202 C, 180-43AMG, W208 CLK, 200-55AMG, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W123 200-300, W140 S, 280-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W129 Sl, 300-600, W460-3 G, 230-350, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter
MG
MGF, RV8
MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53
MITSUBISHI
Colt, Colt, Colt, Colt, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer, Carisma, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin, Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L400, L200, L300
NISSAN
Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, Sunny, NX, Primiera, Primiera, Primiera P11, Primiera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX, Primastar X83, Urvan OPEL
Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Calibra, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano
PEUGEOT
106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, Expert, Partner, 605, 607, 806, 807, J5, Boxer
RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II
ROVER
Mini, Metro, 100 / Metro, 200&400, 200&400, 200&400, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800, MG F
SAAB
90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5
SEAT
Marabella, Arosa, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Leon, Malaga, Cordoba, Cordoba, Toledo, Toledo, Alhambra, Terra
SKODA
Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb
SUBARU
Mini Jumbo, Vivio, Justy, Justy, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Impreza, Forester, Legacy, Legacy, Legacy, XT, SVX
SUZUKI
Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino
TOYOTA
Yaris, Yaris Verso, Starlet, Starlet, Starlet, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Carina, Carina, Carina, Camry, Camry, Camry, Avensis, Avensis Verso, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4,
LandCruiser,Celica, Celica, Celica, Celica, MR2, MR2, MR2, Supra, Supra, Lite Ace, Hi-Ace RZH&LH TVR Griffith, Chimaera
VOLKSWAGEN
Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Golf II, Golf III, Golf IV, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Scirocco, Corrado, Sharan, Taro, Transporter, Transporter, LT
VOLVO
340/360, 440/460, S40/V40, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, 940/960/S90/V90, XC90, S80
I WIELE INNYCH!

linki nie sprawdzane ..

  NOWA edycja 2.2008
Witam

jest już dostępna najnowsza wersja oprogramowania do systemu diagnostycznego CDIF/2 - edycja 2.2008.
Oprócz zapowiadanych wcześniej nowości, doszły jeszcze następujące zmiany:

1. VOLVO (model V40/S40 - dodany ABS i poduszki powietrzne)
2. TOYOTA (model RAV4 III i Yaris II (modele diagnozowane przez szynę CAN) - dodane ABS, klimatyzacja, konsola wskaźników, silniki benzynowe)

Edycja 2.2008 zawiera ponadto:

1. Samochody Toyota/Lexus
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika benzynowe i diesla
- wprowadzono do obsługi sterowniki immobilizera i elektrycznego wspomagania kierownicy
- wprowadzono do obsługi sterowniki komfortu, drzwi, aktywnego zawieszenia, otwieranego dachu w samochodach Lexus
- uzupełniono istniejące sterowniki o funkcje odczytu parametrów bieżących
- poprawione funkcje odczytu i kasowania kodów usterek w istniejących sterownikach

2. Samochody Land Rover
- dodane do obsługi sterowniki skrzyni biegów i tempomatu w modelach Range Rover i Land Rover Discovery II
- dodano do obsługi silniki 2.0TD i 2.5TD w modelach Freelander oraz Range Rover na sterowniku EDC 1.3.1

3. Samochody Rover
- dodano silniki 2.0SDi oraz 2.5TD w modelach z serii 200, 400, 600, 800 na sterowniku EDC 1.3.1
- dodano sterownik ABSu Bosch 5 w modelach z serii 200, 400, 600 i 800
- wprowadzenie do obsługi modelu 75: silnik 2.0d na sterowniku DDE4.0, ABS, poduszka powietrzna, konsola wskaźników, klimatyzacja i centralna elektryka

4. Samochody Opel
- silniki 1.6i 16V (Z16XEP), 1.8i 16V (Z18XE), 1.7CDTI (Z17DTH), 1.9CDTI 16V (Z19DTH), 1.9dCi (F9Q)
- dodane ABSy Teves MK70, Teves MK60, ESP Teves MK60+, dodane parametry w ABS/ESP 8, poprawione działanie parametrów w ABS-ach w Astrze H, Vectrze C i Zafirze B,
- kontrola amortyzacji, przekładnia automatyczna, poprawione wspomaganie w modelach Vectra C, Astra H i Zafira B, światła ksenonowe w Astra H i Vectra C,
- uzupełnione opisy kodów usterek: wspomaganie kierownicy (SA V.1) i sterowanie świateł (HL V.2)

5. Grupa PSA
- uzupełnione opisy kodów błędów w silnikach HDI
- uzupełnione opisy kodów usterek oraz parametry w sterownikach Boscha MP3.1, MP3.2, MP5.1 oraz MP5.1.1
- wprowadzony do obsługi silnik 3.0JTD na sterowniku Bosch EDC16C39 w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Bosch w modelach Boxer i Jumper
- dodane ABSy na sterowniku Teves MK20E w modelu Xanitia
- dodana przekładnia automatyczna w modelu Xantia
- poprawione wyświetlanie parametrów dla sterownika Magneti-Marelli 1AP
- wprowadzony do obsługi sterownik Sagem SL96 (1.4 KFX) w modelu Xsara

6. Samochody Renault
- uzupełnione kodowania w poduszce powietrznej Autoliv ACU3
- wprowadzona do obsługi przekładnia automatyczna SU1 (wraz z funkcjami adaptacji)
- drobne dodatki oraz poprawki w klimatyzacji automatycznej oraz ESP
- uzupełnione parametry oraz opisy kodów błędów dla sterownika poduszek powietrznych (Bosch AB8.0) w modelu Clio II
- dodany do obsługi sterownik silnika 2.0i 16V w modelu Espace III
- wprowadzona obsługa poduszki powietrznej (Matra SDM_J66) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi klimatyzację (Matra) w modelu Espace III
- wprowadzono do obsługi centralną elektrykę w modelu Espace III

7. Grupa Alfa Romeo, Fiat, Lancia
- wprowadzone do obsługi sterowniki silnika Bosch M3.7.1 (3.0i 24V oraz 3.0i 12V z lat '92-'97) a także Bosch MSA11 (2.4TD)
- wprowadzone do obsługi poduszki powietrzne Siemens MY99, Autoliv MY99, Autoliv MY99 (A), TRW MY 99
- wprowadzone do obsługi immobilizer Bosch Code 2, Delphi Code 2, Marelli Code 2
- wprowadzono do obsługi sterownik silnika Lucas DPCN (1.9TD 100KM) w modelach Bravo/Brava i Marea
- wprowadzono do obsługi silnik 3.0JTD w modelu Ducato '06
- wprowadzono do obsługi silnik 2.8TDS oraz 2.8DS w modelu Ducato
- wprowadzono do obsługi silnik 1.4i Turbo w Punto oraz 2.0i 16V Turbo w modelu Kappa i Thema
- wprowadzono do obsługi silniki 1.8i ECO w modelach Tipo i Tempra na sterowniku Magneti-Marelli 8P

8. Samochody Mitsubishi
- wprowadzono pilotażowo sterowniki diagnozowane przez szynę CAN z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek: silnika, ABSu, klimatyzacji, poduszek powietrznych, przekładni automatycznej, wyświetlacza, wspomagania elektrycznego, immobilizera, konsoli wskaźników

9. Samochody Ford
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach C-Max, Fusion, Fiesta
- uzupełniona znaczna część opisów kodów usterek

10. Grupa VAG
- uzupełnione parametry bieżące w sterownikach z katalogu "dowolny"

11. Samochody Nissan
- uzupełnione opisy kodów usterek

12. Samochody Mazda
- wprowadzono do obsługi sterowniki silnika i konsoli wskaźników (odczyt i kasowanie kodów usterek) diagnozowanych poprzez szynę CAN w modelach 6, 5, 3, 2

13. Samochody Volvo
- wprowadzono do obsługi sterowniki centralnej elektryki (DIM) oraz klimatyzacji w modelach S40/V40 z funkcjami odczytu i kasowania kodów usterek, odczytu parametrów bieżących, aktywacjami elementów wykonawczych i adaptacji

14. CIS
- uzupełnione informacje o lokalizacji złącz diagnostycznych

15. Oprogramowanie
- Funkcja automatycznego instalowania sterowników USB
- Funkcja ułatwiająca wgrywanie klucza odblokowującego
- Funkcja skrótów klawiszowych 'CTRL +' i 'CTRL -' do zwiekszania i zmniejszania czcionki
- Funkcja anulowania łączenia ze sterownikiem (problem nieskończonego łączenia ze sterownikiem)
- Poprawione drukowanie raportów m.in nie ma konieczności wprowadzania za każdym razem danych klienta, dodane marginesy, funkcja wyłączenia tła
- Poprawiony widok graficzny w parametrach bieżących: pogrubiony wykres widoku 2D, problem startowania wykresu
- Poprawiony interfejs użytkownika